🎼Wishing it was🎅🏾…🎄…🎅🏾every day🎼

Toen ik naar dit hospice ging, heb ik gelukkig een goede afspraak kunnen maken met onze lieve Heer😳. We gaan straks hand in hand🙏🏾samenop reis maar niet eerder dan dat alle voorbereidingen getroffen zijn. Afgelopen week was ik nog niet helemaal klaar met die voorbereidingen en jawel hoor; ‘afspraak is gelukkig afspraak’ gebleken dus ik heb gisteren een paar noodzakelijkheden voor de komende reis alsnog geregeld💪🏽. ‘Wat dan toch Edwin?’, paspoort verlengen🇿🇦, bandenspanning🚲 controleren, etc.?
Nope, dat was allemaal al dik in orde👌🏼maar het belangrijkste, de 🎅🏾Kerststal🎄 uiteraard, stond nog niet klaar😱.

Dus, daar staat ‘i dan in volle glorie naast m’n hoofdeinde te schitteren mét lampjes waarmee het tijdens mijn nachtelijk🌌 wakker zijn ineens een stuk gezelliger is🤘🏻, mét Engel, de dieren en ieder z’n plekje heeft weten te vinden in dit o zo rijke verhaal met de dus bijbehorende fysieke weergave in de vorm van kribbe/stal❣

En nu wachten op wat komen gaat zoals de kerstmarkten, de decemberzegels📫 en de kromgebogen postbestellers die onze kerstwensen✉️ weer deur voor deur komen afleveren (1e kaartje is al binnen💌!!!👍)

Kortom, ik ben er helemaal klaar voor😳, heb nog steeds géén haast😜 en het is maar een hint👉🏻; vandaag is ook voor jullie een prachtige dag om die ene 😑📦doos🎅🏾 van zolder te halen en uit te pakken cq. op te zetten😂, enjoy🙌🏻.
Pax et Bonum,
Edwin

 

Over HoiEdwin

'HoiEdwin' is een dynamische (begin) veertiger die vindt dat hij niet te vangen is in een tekstblokje. Toch een knullige poging: voor zover het me lukt mezelf, man, vader, Trekkie (echt waar), levensgenieter i.o., gezinsfan, kerstfanaat, (voormalig) HOvD, was werkzaam bij Veiligheidsregio Zeeland en helaas lid van de 'medische molen' na een epileptisch insult dat op 4 oktober '13 de aankondiging leek te zijn van een hersentumor die op 7 februari '14 verwijderd is, de nodige nabehandeling (chemo & bestraling) nodig heeft gehad en een niet al te beste prognose heeft opgeleverd. Hier probeer ik via het blog www.hoiedwin.wordpress.com breedte, diepte en duiding aan te geven. En daarnaast schrijf ik nog wel eens wat andere zaken in m'n blogs die me bezighouden, interesseren of waar ik iets van meen te moeten en/of mogen vinden... ;-)
Dit bericht werd geplaatst in Brainstorm. Bookmark de permalink .

3 reacties op 🎼Wishing it was🎅🏾…🎄…🎅🏾every day🎼

  1. bewustzin zegt:

    Tjonge jonge, vandaag: hoe bijzonder is ‘vandaag de dag’ als je niet weet hoeveel morgen je hebt, en of je nog wel een morgen hebt… Het is zo vanzelfsprekend dat het er altijd maar is: een nieuwe dag, een dag om te léven, maar het lezen van je blog maakt ‘vandaag’ toch geregeld tot een les in dankbaarheid en verwondering. Want hoe sterk moet je mentaal zijn om fysiek zo verzwakt te raken? Ik gun je er nog zoveel als in een dragelijk leven mogen passen, dagen van liefde en betekenis, en telkens maar die zonneschijn. Lange dagen in de zomer, dagen met een gouden randje. Geen dag is hetzelfde, elke dag is een geschenk (misschien heet het daarom in het Engels ‘the present’). Dank weer voor het delen, Edwin. Een mooie dag gewenst.

    Geliked door 1 persoon

  2. Bea zegt:

    Mijn kerstwens….pff ik weet het niet. Ik hang niet aan feestdagen. Wel heb ik mooie herinneringen die ik koester. Familie. Mooie kerkdiensten. Mooie liederen. Wat een dierbare herinnering is van lang geleden. Mijn schoonmoeder was overleden eind november nog maar 63 jaar. Dan zit je kerstochtendcaan het ontbijt en besf je dat het een kerst wordt zonder haar. We spraken erover dat zij juist zo helemaal kest was. Ze organiseerde kerstdiner voor eenzamen, kerstzangdienst en kookte voor de familie. Karrenvrachtenn vol boodschappen en liefde. Mijn man ik vonden het zo jammer dat ze er niet bij kon zijn. Mijn dochter 5 en zoontje 4 luisterden en zeiden niet veel. Mijn dochter zei opeens:” mama. Is oma in de hemel? Ja natuurlijk zri ik. Maar mama…Jezus is toch geboren vandaag.? Ja dat klopt natuurlijk. Maar mama…dan is oma heel blij!!!! Ik snap je niet zei ik. Mijn dochter kijkt me aan alsof ik echt dom ben en zegt: ” Mama Jezus is jarig en oma mag op zijn feestje komen want zij is bij Jezus”!!!!!. Tja, inderdaad…zij was bij Jezus Himself. Kerst een leuk feestje op aarde….toch blijft het net alsof sinds ze dit gezegd heeft. Ik wens jou liefde en Vrede zo groot als die van God. Hij heeft alles voor ons over. Ik wens dat je zorgen verdwijnen en je ze kan vullen met lofprijzingen en liefde.

    Like

  3. Heleen Alders zegt:

    Hoi Edwin, iedereen is bijzonder maar ik vind jou toch wel errug bijzonder met je kerststal! De kerstkaart ligt klaar om te versturen! Ik hoooooooooooooop dat je hem op tijd krijgt! Wat een kracht en wat een moed en wat een vertrouwen. Een kerstknuffel van mij!

    Like

Plaats een reactie